En dag i huvudstaden.

Mamma och jag drog till Stockholm för att köpa en barometer till pappa i julklapp. Väl framme på Stureplan, så kunde jag iför allt i världen komma på vad affären hette. Efter att ha irrat runt ett tag, frös mamma om tårna (det blåste och var -11, men jag klagar inte. Det var mysigt) så tog vi en god fika. Cappuccino och Keso/Avokadomacka. Som straff för min afasi, så får jag ta och åka till Stockholm själv en annan dag. Sedan begav vi oss ut mot Gamla Stan. (hittar väldigt bra i Stockholm, tro det eller ej). Påväg dit ramlade jag på två väldigt trevliga affärer, Urban Outfitters (seriöst, kan man inte få köpa hela stället??) och Thomas Sabo affären. Men det var dyrt i båda, så jag köpte inget :/.  I Gamla Stan tog mamma en kopp kaffe medan jag sprang in och dreglade på allt i Si-Fi Bokhandeln. också ett ställe man skulle vilja köpa.
Det blev iallafall köpt ett par saker på Panduro till julklappspyssel och en magnet/stålvajer fotogrej för min del och en julstjärna för mammas del. Att jag sedan spenderade 300kr på Yll&Tyll väl hemma i Uppsala sen, hör väl inte till saken ;)
Nu ska jag titta på Sex & The City 2 som mamma lånat hem från jobbet. Najs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0