Say What?!

Glömde nämna en bra sak som hände under bilfärden till Norge. Låg och halvslumrade med huvudet på min medtagna kudde. Vi hade passerat gränsen sisådär en tjugo minuter tidigare. Radion spelade NRK P3 på låg volym, det gäller ju att komma i stämning. Plötsligt når en stämma mina öron. Jag reagerar med att sätta mig käpprakt upp. Efter tio sekunders intensivt lyssnande, utropar jag högt.: KAIZERS! Alla andra i bilen rycker till. Va?! hörs det från framsätet. "Det är Kaizers på radion, svarar jag. Ofta dom spelar Kaizers på radio!". Mamma: Men hallå, vi är ju i Norge...
Men ändå! Hur coolt var inte det på en skala? Kaizers på radion är ju inte varje dag precis. Kände inte igen låten alls så jag hann bli lite nervös, tänk om jag tagit fel. Men när radioprataren sedan förklarar att "Dette var Kaizers Orchestra med nye sangen Hjerteknuser" andas jag ut. Och fy vilken bra låt. Längtar tills första volymen av Violeta, Violeta kommer ut. Kan det inte bli januari snart?

Kommentarer
Postat av: Roos

åååh ska genast lyssna!

2010-12-26 @ 20:22:34
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0