Julförberedelser

Aj. Kramp i lillfingret. Att virka i fyra timmar i sträck är inte speciellt ergonomiskt. Men ska julklapparna hinna bli klara till jul är det bara att härda ut! Med Housewives i sällskap och i skenet från datorn i det tysta, mörka huset river jag av projekt efter projekt. Bara två grejjer kvar. Fast det är inte de enda klapparna. Ska ner och fynda lite på stan och Gränby också. Väntar bara på att en viss (väldigt speciell) medshoppare ska bli ledig. Jag ÄLSKAR julen. Det är så himla mysigt. Vi ska åka till Norge i år igen och hela släkten kommer på julafton. Första julafton sedan farmor dog så det kanske blir den sista i Norge. Vem vet? Även om hon låg på sjukhuset förra julen så kommer det inte bli samma sak. Tur att receptet på kalkon har gått i arv, så att julen smakar på samma sätt som den gjorde förr iallafall. Ser faktiskt framemot att bila med familjen också. Sitta i baksätet och lösa julkorsord och lyssna på fåniga jullåtar. Och hur töntigt det än är så är nog "Last Christmas" min favorit.

Kommentarer
Postat av: Roos

Du skriver så bra, vet du det? Skriv oftare! Snaaart julklappsshopping, typ nästa vecka? :)

2010-12-08 @ 11:19:06
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: Roos

Sv: Grattis till femman! Jag kommer få skriva om den här tentan runt påsk, de lägger alltid omtentorna en termin senare.. Men så länge det är INNAN valborg är det lugnt :D

2010-12-08 @ 16:43:38
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0