Rädda ett träd, ät en kommunpolitiker.

Wrrrrrrrrrrrr. Knak. Wrrrrrrrrrrrr. Knak. Wrrrrrrrrrr.

Ungefär så har min dag låtit. Ljudet av arbetande motorsågar, som skär genom hundraåriga stammar. Och jag rycker till varje gång jag hör ljudet av en trädkrona som slår i marken. Önskar att det var ågot jag kunde göra, men det är försent och träden är borta. Alla fina gamla träd på vänstersidan av cykelvägen (om man åker mot stan) på andra sidan vägen om vårt hus sågas just nu ner. De mysiga trädtunnlarna är en minne blott (och ja, jag hade faktiskt en affektion till de där träden!). Usch, nu är jag faktiskt riktigt ledsen. Undrar varför folk alltid tycker att det är så kul att såga träd?
Såg att de skulle stäna av vägen, men trodde på sin höjd att de skulle asfaltera om. Jäkla kommunpolitiker.

Kommentarer
Postat av: Roos

Ska vi slå dem????

2010-08-03 @ 16:04:10
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: Astrid

jahaaaaa det är DÄRFÖR de spärrat av. jävla kommunen.

2010-08-03 @ 18:12:02
Postat av: Arne

Bjuder du på dricka så tillagar jag dom på min bbq :)

2010-08-03 @ 20:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0